Acties en Etiketten
Marketingcampagnes op productverpakkingen zijn al tijden succesvol. Kijk maar hoeveel consumenten al jarenlang elke week trouw zegels sparen. Maar welke mogelijkheden heb ik als bedrijf nu om een bepaalde actie op mijn productverpakking te plaatsen? Dit is een veelvoorkomende vraag van onze klanten. Vaak moet het opvallen, er goed uitzien en het liefst niet teveel ruimte in beslag nemen. Speciaal voor u hebben wij de vier meest gebruikte toepassingen op een rijtje gezet.
1) Krasstickers
Een veel gebruikt middel om de interactie met consumenten op te zoeken is het inzetten van krasstickers. Het effect van een krassticker is dat de consument hier zelf actie moet ondernemen. Doordat de consument de bovenste kraslaag weg moet krassen om de boodschap hieronder te kunnen zien, geeft het krasetiket een bijzonder verrassingseffect. Een krassticker (ook wel scratch-off etiket genoemd) is een verrassende reclamecampagne voor uw doelgroep. Na aankoop van uw product zal de consument willen weten welke boodschap er onder de kraslaag aanwezig is: is het een prijs, een korting of een antwoord?

2) Spaaretiketten
Spaaracties en het bijbehorende spaaretiket zijn al tijden een veel gebruikt middel. De consument vindt het immers hartstikke leuk om elke keer een stapje dichterbij die ene prijs of beloning te komen. De uitstraling van uw spaaretiket (ook wel spaarzegel genoemd) bepaalt u helemaal zelf. Welke vorm, kleur of afwerking kiest u?? Onze prepress afdeling kan u uiteraard begeleiden bij dit proces. Tevens kunnen wij een blackmark toevoegen op de rollen van uw spaaretiketten. Deze zwarte streep wordt bijvoorbeeld om de 5 spaaretiketten aangebracht op het backing papier. Zo kunnen de kassières snel de juiste hoeveelheid stickers aftellen voor de consument.
"Spaaretiketten op een bestaande productverpakking zijn een gouden combinatie!"

3) Kortingsstickers
Wie is er nu niet geïnteresseerd in korting? Een leuke kortingssticker op een product is altijd succesvol Ook deze kortingsstickers zijn er in verschillende soorten en maten. Van kortingsacties via coupons tot aan het invullen van een code op uw website. Denk ook aan de bekende fluorescerende kortingsstickers! Deze springen in het oog en attenderen de consument gelijk op de hoeveelheid korting op uw product. Kortingsacties met bijbehorende kortingsstickers op uw productverpakking zijn een gegarandeerd succes!

4) Refund-etiketten
Direct uw korting aan de kassa laten verrekenen? Een refund-actie op uw productverpakking gebeurd meestal via coupons welke voorzien zijn van een barcode. Bij de kassa worden deze coupons op het refund (teruggave) etiket uitgelezen waardoor de klant meteen van het voordeel gebruik maakt. De klant die de winkel verlaat met een glimlach door de opgestreken korting bij de kassa, maakt het zeker waard om refund-etiketten in te zetten. Refund etiketten worden veelal in België gebruikt.

Michael Janssens & Thom Goderie | Marketing