Top 5 Blogs Altrif Label in 2016

Technologie voorop!

In 2016 stond technologische ontwikkeling voorop. Ten opzichte van eerdere jaren zien wij meer en meer vraag komen naar geavanceerde etiketten en verpakkingen, en worden de mogelijkheden steeds complexer. Waar vroeger een regulier enkellaags etiket voldeed, is dat nu wel anders. Zaken als: veiligheid en personalisatie komen steeds vaker voor. Met deze onderwerpen proberen bedrijven zicht verder te onderscheiden of beter in te spelen op de behoefte van hun klanten.

Altrif probeert altijd voorop te staan als het gaat over de laatste ontwikkelingen in de markt. Vanuit meerdere afdelingen in ons bedrijf wordt er dan ook constant gekeken naar de nieuwste trends en ontwikkelingen. Naast dat wij over deze ontwikkelingen schrijven zijn deze ontwikkelingen vaak ook mogelijk bij ons. Mocht u dus geïnteresseerd zijn, dan weet u ons te vinden!

Lees hieronder welke 5 blogs het meest gelezen zijn.

1. Beveiligingsetiketten - Productbeveiliging en Garantie

Ontstaan vanuit een vraag vanuit de markt en uiteindelijk door ontwikkeld door specialisten. Bedrijven willen zekerheid dat hun verpakkingen wel of niet geopend zijn. Naast dat deze etiketten op producten geplakt worden zijn er ook varianten voor grotere verpakkingen. Zo kan een groot VOID etiket garanderen dat een verpakkingsdoos niet is geopend. Erg handig in deze groeiende E-commerce tijd. 

Lees verder...


2. E-Liquid Etiketten - Alles voor E-Sigaretten

Een zeer snel ontwikkelende markt is die van de E-Sigaretten. Steeds meer mensen stappen over van regulier roken naar e-liquid varianten. In ons blog vertellen wij waar een bedrijf rekening mee moeten houden bij het etiketteren van deze producten. Van regulering tot de gebruikelijke maten.

Lees verder...


3. RFID Etiketten 

Als er een hype was (en nog steeds is) in 2016 dan is het wel over RFID Etiketten. Deze oplossing laat eigenaren van producten zien waar hun product zich bevindt en synchroniseert deze data met externe systemen. Geen scancodes dus maar een chip gebruik. Echt het toppunt van technologie in de verpakkingssector. 

 

 


4. Geuretiketten - Marketing & Zintuigen

Naast dat een etiket natuurlijk visueel aantrekkelijk moet zijn en de juiste commerciële informatie moet bevatten, zijn er nog veel meer mogelijkheden om de doelgroep te triggeren. Het zal de mensen daarom niet onbekend zijn dat er tegenwoordig ook d.m.v. geur op de consument ingespeeld kan worden. 

Lees verder... 

 


5. Gepersonaliseerde Etiketten

De tijd dat alle verpakkingen hetzelfde waren is niet meer. Steeds vaker wordt er gedifferentieerd met verschillende soorten verpakkingen voor acties en aanbiedingen. Nog specifieker zijn verpakkingen aangepast aan een individueel persoon. Denk hierbij aan verpakkingen waar je naam op staat op die verder inspelen op jouw eigen behoefte. 

Lees verder...

Meer lezen? 

  • Etiket toepassingen in de drankensector

    Diversiteit, snelle levertijden en creatieve oplossingen zijn de kernwoorden voor de drankensector. De afgelopen maand heeft Altrif Label kennis mogen maken met 3 zeer bijzondere spelers in deze markt namelijk: Brouwerij Kees, Goodsack Gin en Stadsbrouwerij Radboud!

    Meer
  • Top 5 best gelezen Altrif Label blogs in 2015

    2015 stond voor ons in het teken van vernieuwen. We zijn gestart met het optimaliseren van onze website, met als eindresultaat de lancering afgelopen juni. Een belangrijk aspect was (en is nog steeds) dat we ruimte wilden creƫren om...

    Meer
  • Restorestje Wint Eerste Editie - Food Waste Award

    Het door St-Luc geproduceerde Restorestje heeft de eerste editie van de Food Waste Award gewonnen! In samenwerking met stad Gent heeft onze partner St-Luc het Restorestje geproduceerd en is in de prijzen gevallen. Het Restorestje is een kartonnen doosje waarbij het gemakkelijk is om overgebleven ete

    Meer